Nejvyšší fotbalová liga změní název. Vítěz tendru zaplatí astronomickou částku


Nejvyšší fotbalová liga zbohatne. Sázková kancelář Chance totiž vyhrála tendr na změnu názvu s tím, že nabídla 260 milionů Kč. Doteď přitom soutěž nesla název FORTUNA:LIGA, za což konkurenční sázková kancelář Fortuna zaplatila „jen“ 80 milionů Kč. České kluby tak dostanou více peněz.

Nejvyšší fotbalová liga změní název

Už na přelomu roku se ligová fotbalová asociace radovala z jednoho zdařilého obchodu. Za audiovizuální práva na vysílání zápasů zaplatila sázková kancelář Betano 120 milionů Kč. Nyní se konal další veřejný tendr. V něm šlo o to, kdo se stane titulárním sponzorem ligy, jinými slovy, který brand bude stát v názvu nejvyšší fotbalové soutěže. Doposud šlo o FORTUNA:LIGU, od příštího roku ale liga ponese jméno společnosti Chance.

Chance porazila Betano, Tipsport i ČSOB

Je to poměrně nečekaný vítěz tendru, protože dříve se mezi hlavními adepty objevoval Tipsport, Betano nebo banka ČSOB. Stranou nezůstávala ani sama Fortuna, která byla ochotna zaplatit 95 milionů Kč, tedy o 15 milionů Kč více než doposud. Chance konkurenci zaskočila, Betano coby jeden z poražených ale nechce mluvit o neúspěchu. „Nikdy by mě nenapadlo, že dá někdo 260 milionů ročně, což je o 160 milionů Kč více než druhá nejvyšší nabídka od ČSOB. Tendr vyhrála sázkovka Chance, která patří do skupiny Tipsportu,“ vyjádřil se country manager Betana pro Českou republiku Roman Maco.

“Ve srovnání s dosavadními 80 miliony je tato nabídka bomba, raketa zázrak,“ komentuje výsledek ve fotbalovém podcastu Nosiči vody sportovní novinář Luděk Mádl. „Chance, která byla dosud spojována s 2. nejvyšší tuzemskou hokejovou soutěží, teď vylítne nahoru a bude spojována s nejvyšší fotbalovou soutěží. Ukazuje se, že nová cesta spojená s tím, že se soutěží na otevřeném trhu, je výhodnější než to, jak probíhalo udílení práv doposud.“

Betanu zůstávají vysílací práva na 1. fotbalovou ligu

Zatímco fotbalový novinář neskrývá nadšení a těší se, jak více peněz prospěje českému fotbalu jako takovému, Roman Maco z Betana zde vidí jiný aspekt. „Podle mě jim to byznysově moc nepomůže. Je to identický produkt s Tipsportem, takže pro zákazníka v tom nic nového není. Chance má 13,2 % trhu kurzových sázek a s nákladem přes 21 milionů každý měsíc po dobu 5 let budou bojovat s profitabilitou. No, nechtěl bych být v jejich kůži. Nutno podotknout, že ani za tuto astronomickou sumu nebudou mít streamy z ligy. Ty zůstávají výhradně nám.”