V dubnu 2024 vyhrála sázková kancelář Chance tendr na generálního partnera nejvyšší soutěže. Za kontrakt bude platit víc než 250 milionů korun ročně po dobu 5 let. Čeští fanoušci už nyní znají vizuální identitu, pod kterou se Chance Liga bude po následující roky prezentovat. Připravilo ji designérské studio Touch Branding.
Nové logo, nové barvy, nový font
Změnu generálního sponzora a tudíž i názvu ligy reflektuje nové barvy, logo, znělka i font. Začněme u barev a loga. Chance Liga vsadila na výrazné barvy: limetková a tmavě modrá. První zmíněný odstín některým fanouškům připomene barvu venkovních dresů fotbalové reprezentace, který ovšem byl krátce před Eurem vyřazen. Font je dynamický, bezpatkový. Ve zjednodušené formě loga, které bude používané například jako logo aplikace Chance ligy, je slovo „Liga“ zkráceno na pouhé L. Grafici písmeno ztvárnili tak, aby připomínalo nohu kopající do míče. Změnila se i oficiální stránka soutěže, jinak vypadají také sociální sítě.
Nová vizuální identita Chance Ligy |
Designérské studio |
Barvy |
Slogan |
Touch Branding |
Limetkově zelená, tmavě modrá |
V novém dresu |
Změn je mnohem více
To ale není všechno. Chance liga dále představila nové fotbalové míče, které vytvořila firma Select. Rovněž se vyznačují pestrými barvami. Nový vizuál má také druhá nejvyšší liga. Tvůrcům designu šlo o to, aby vizuál přímo navazoval na Chance ligu, proto má Chance Národní Liga podobné logo, kde ale místo limetkové nacházíme neonově zelenou.
Co se týče sportovních novinek, zmínku zaslouží nástup kalibrované čáry. Ta by měla vnést přesnost do posuzování ofsajdových situací. Nadále platí, že ligu bude hrát 16 týmů. Složení ligy zůstává skoro stejné jako loni, jediným nováčkem je pražská Dukla, která vystřídala Zlín.
Sázková kancelář Chance vidí příležitost oslovit nové klienty
Nad procesem výroby vizuálů bděla nejen Ligová fotbalová asociace (LFA) jako organizátor obou soutěží, ale také samotná Chance. Zástupce této sázkové kanceláře nám sdělil, že Chance usiluje o změnu tváře ligy. „Chtěli jsme nadčasový vizuál, který bude působit více svěže a přitáhne pozornost potenciálních nových fanoušků.“
Nový vizuál vystihují tyto tři pojmy: dynamika, výraznost a hravost. Český profesionální fotbal má být podle sponzora atraktivním produktem pro mladé. Chance dále cítí příležitost oslovit nové klienty. Zápasy české nejvyšší ligy patří dlouhodobě k nejsázenějším příležitostem napříč sázkařskou komunitou.
Pod novým vizuálem vstříc Lize mistrů
Zájem o ligu prudce roste. V sezóně 2022/23 činila průměrná návštěvnost na stadionech 5 528 diváků, o rok později už chodilo v průměru o 800 diváků více. Zvyšuje se i sledovanost televizních přenosů a vyšší sázky na fotbalové zápasy registrují rovněž sázkové kanceláře. Dá se čekat, že nový ročník 2024/25 bude ještě atraktivnější. Velkým lákadlem je Liga mistrů. Tu si s jistotou zahraje vítěz Chance Ligy. Je to poprvé po 6 letech, co má český klubový fotbal takové privilegium. Diváci budou s napětím sledovat, kdo získá titul. Favoritem je Sparta, která ale před startem sezóny ztratila trenéra – Brian Priske zamířil do Feyenoordu. Šanci tak cítí posílená Slavia a Plzeň. Překvapit ale mohou také další kluby.