Český hazardní trh si v prvním čtvrtletí 2025 připsal celkové příjmy ve výši 15,7 miliardy korun. Za celkovým meziročním růstem o 7,3 % však stojí výhradně online segment, jehož příjmy samy vzrostly o 14,7 % na 9,6 miliardy. Kamenné herny a kasina naopak hlásí meziroční pokles o 2,7 % s příjmy 6,1 miliardy korun, což potvrzuje nezvratný přesun hráčů na internet.

- Online sektor motorem růstu: V prvním čtvrtletí 2025 dosáhl český hazardní trh příjmů 15,7 miliardy korun. Za celkovým meziročním růstem o 7,3 % však stojí výhradně online segment, jehož příjmy vzrostly o 14,7 %, zatímco kamenné provozovny poprvé v historii zaznamenaly meziroční pokles.
- Dominance online her je absolutní: Hrubý herní příjem (GGR) z online her činil 9,6 miliardy Kč, což je o více než 3,5 miliardy více než celý land-based sektor dohromady. Online technické hry a kurzové sázky samy o sobě generují vyšší příjmy než všechny kamenné herny a kasina.
- Státní kasa je závislá na online daních: Z celkem 5,27 miliardy Kč vybraných na dani z hazardu pocházelo již 60 % (3,19 mld. Kč) z online prostředí. Tento segment meziročně odvedl o 14,8 % více na daních, čímž kompenzoval 3% pokles výběru z kamenných provozoven a stal se klíčovým pro stabilitu veřejných rozpočtů.
Online hry jasně dominují GGR
V prvním čtvrtletí roku 2025 online hry jednoznačně potvrdily svou naprostou dominanci na českém hazardním trhu, když vygenerovaly hrubý herní příjem (GGR) ve výši 9,62 miliardy Kč oproti 6,09 miliardám z kamenných provozoven. Ačkoliv celkový trh zaznamenal oproti rekordnímu poslednímu čtvrtletí roku 2024 očekávaný sezónní pokles o 16,2 % , klíčovým ukazatelem pro budoucí směřování je výrazný meziroční růst online sektoru o 14,7 %. Ten ostře kontrastuje s meziročním poklesem kamenných provozoven o 2,7 %. Tento trend se navíc dokonale zrcadlí i ve výběru daní, kde online segment meziročně odvedl o 14,8 % více, zatímco výběr u land-based her klesl o 3 %.
Podle oficiálních dat zveřejněných Celní správou ČR lze s vysokou mírou jistoty predikovat, že tento trend bude i v následujících čtvrtletích dále akcelerovat. Vývoj jasně naznačuje, že nůžky mezi online a land-based segmentem, jejichž rozevírání je patrné již od roku 2023, se budou i nadále rychle rozšiřovat. Hnacím motorem tohoto posunu jsou především dva dominantní online segmenty: technické hry s GGR ve výši 5,26 miliardy Kč a kurzové sázky s 3,33 miliardami Kč. Tyto dvě kategorie samy o sobě generují přes 8,5 miliardy Kč, což je více než celý land-based sektor dohromady, a budou i nadále hlavním a pravděpodobně jediným zdrojem růstu celého trhu. Tento přesun do online prostředí zároveň zostřuje konkurenční boj mezi provozovateli, kteří se o přízeň hráčů ucházejí například prostřednictvím atraktivních bonusů. Pro samotné hráče je pak v tomto dynamickém prostředí klíčové orientovat se v nabídce a vybírat si pouze ze seznamu legálních sázkových kanceláří, které zaručují férovost a bezpečí.
Dá se očekávat, že kamenné provozovny budou čelit pokračující stagnaci či mírnému poklesu. Jejich struktura příjmů, kde nejsilnější technické hry (3,44 mld. Kč) meziročně oslabují, je bude nutit spoléhat se na udržení specifických segmentů jako živá hra (0,86 mld. Kč) a tradiční loterie (1,57 mld. Kč). Ty si stále drží silnou land-based pozici. Nicméně celková budoucnost ziskovosti a expanze českého hazardu, a s tím i souvisejících daňových příjmů státu, tak jednoznačně a nezvratně leží v digitálním prostředí. Více o současných trendech a dominanci online prostředí pak naleznete v článku Hazard v Česku: Rekordní % sázek a online dominance.
Následující graf shrnuje hrubý herní příjem (GGR) za 1. čtvrtletí 2025, rozdělený podle typu hry a způsobu provozování (kamenné provozovny vs. online):
Hrubý herní příjem (GGR) 1Q 2025
Vývoj celkového GGR a GGR Land-based vs Online v miliardách CZK (Q3 2022 – Q1 2025)
Pohled na vývoj GGR v období od třetího čtvrtletí (Q3) 2022 do prvního čtvrtletí (Q1) 2025 odhaluje fundamentální a rychlou transformaci českého hazardního trhu. Nejde pouze o pouhý růst, ale o zřetelný přesun ekonomické síly z kamenných provozoven do online prostředí. Zatímco na začátku sledovaného období byly oba sektory víceméně vyrovnané, graf vývoje ukazuje klíčový zlom ve čtvrtém čtvrtletí 2023, kdy online GGR definitivně překonalo to z kamenných provozoven. A od té doby svůj náskok neustále navyšuje.
Tento trend dramaticky akceleroval až do prvního čtvrtletí 2025, kdy rozdíl mezi oběma sektory činil již více než 3,5 miliardy korun. Online hry vygenerovaly GGR ve výši 9,62 miliardy Kč, zatímco kamenné provozovny dosáhly na 6,09 miliardy Kč. Tento rozdíl není způsoben jen rychlejším růstem online segmentu, ale především jeho výraznou odolností a pokračující expanzí v kontrastu se stagnací land-based sektoru. Dokládají to i klíčová meziroční čísla. Zatímco online GGR vzrostlo o impozantních 14,7 % , kamenné provozovny naopak zaznamenaly pokles o 2,7 %.
Na základě těchto dat lze s jistotou predikovat, že dominance online sektoru se bude i nadále prohlubovat. Ačkoliv celý trh podléhá sezónním výkyvům s tradičně nejsilnějším čtvrtým a slabším prvním čtvrtletím, dlouhodobý trend je neúprosný.
Vývoj celkového GGR A GGR Landbased vs Online
Růst napříč segmenty skrývá rozdílnou dynamiku
Při pohledu na celkové výsledky jednotlivých typů her se může zdát, že celý trh zažívá plošný růst. Všechny kategorie totiž v meziročním srovnání vykázaly nárůst GGR. Nejvýrazněji si polepšila živá hra (+23,9 %), následovaná kurzovými sázkami (+8,9 %), loteriemi (+7,5 %) a technickou hrou (+4,7 %). Podrobnější pohled do dat z provozních výsledků však odhaluje, že za těmito souhrnnými čísly se skrývají zcela odlišné a pro budoucí vývoj klíčové trendy.
Nejlepším příkladem jsou technické hry, které jako celek vzrostly o zdánlivě mírných 4,7 %. Tento výsledek je ve skutečnosti součtem dvou protichůdných sil. Zatímco GGR z online technických her explozivně vzrostl o 13,4 %, jejich kamenná verze zaznamenala citelný propad o 6,2 %. Podobný příběh vypráví i segment loterií. Jeho celkový růst o 7,5 % byl tažen výhradně online částí, která si připsala masivní nárůst o 30,9 %, čímž více než vykompenzovala 1,4% pokles v tradičním kamenném prodeji.
Jedinou kategorií, kde meziročně rostla jak online, tak kamenná složka, byla živá hra. Její rekordní celkový nárůst o 23,9 % byl primárně poháněn více než zdvojnásobením (+121 %) jejího menšího online segmentu, ale podpořil ho i zdravý růst o 10 % v kamenných kasinech. U kurzových sázek pak celkový růst o 8,9 % téměř přesně kopíruje 9,5% růst jejich naprosto dominantní online části, zatímco příjem z kamenných poboček zůstal prakticky beze změny.
Analýza jednotlivých herních segmentů tak potvrzuje hlavní tezi. Totiž že online prostředí není jen motorem růstu, ale také záchrannou sítí, která svým výkonem maskuje a dotuje stagnaci či přímo pokles v klíčových částech tradičního land-based trhu.
Daňové příjmy kopírují trendy trhu, online sektor je klíčový pro státní kasu
Dynamika celého trhu se věrně odráží i ve struktuře daňových příjmů, které jsou pro veřejné rozpočty stále významnějším zdrojem. V prvním čtvrtletí 2025 bylo na dani z hazardních her odvedeno celkem 5,27 miliardy Kč. Pro stát tato částka představuje solidní meziroční nárůst o 7 %. Tento pozitivní výsledek je však, podobně jako u GGR, tažen výhradně online segmentem. Zatímco daňové odvody z online her meziročně vzrostly o 14,8 % na 3,19 miliardy Kč, u kamenných provozoven došlo k 3% poklesu na 2,08 miliardy Kč.
Detailní pohled na jednotlivé typy her odhaluje, jak zásadní se stal online segment pro fiskální zdraví státu:
- Dominance technických her: Zdaleka největším přispěvatelem do státního rozpočtu jsou technické hry. Ty samy o sobě na daních vygenerovaly 3,05 miliardy Kč, tedy téměř 58 % všech daňových příjmů z hazardu. I zde se však projevuje vnitřní pnutí. Daňový přínos online „techniky“ meziročně vzrostl o 13,4 %, zatímco u land-based automatů klesl o 6,2 %.
- Fiskálně zásadní online sázky: U kurzových sázek je závislost státu na online prostředí téměř absolutní. Z celkové daně 1,06 miliardy Kč pocházelo drtivých 94 % (998 milionů Kč) od online operátorů. Daňový přínos kamenných poboček je v tomto segmentu již fiskálně marginální.
- Poslední bašta kamenných provozoven: Jedinou kategorií, kde stát stále vybírá více peněz z kamenných provozoven, jsou loterie. Zde land-based sektor odvedl 549 milionů Kč oproti 275 milionům z online, což odráží přetrvávající sílu tradiční prodejní sítě.
Z analýzy vyplývá, že stabilita a budoucí růst daňových příjmů z hazardních her jsou nyní neoddělitelně spjaty s prosperitou online platforem. Změny na trhu či v regulaci, které by se dotkly specificky online technických her a kurzových sázek, by měly na státní rozpočet nepoměrně větší dopad než jakékoliv výkyvy v land-based sektoru.
Následující graf detailněji rozepisuje daňové příjmy za 1. čtvrtletí 2025:
Inkaso daně z hazardního her 1Q 2025
Vývoj celkového inkasa daně a inkasa daně Landbased vs Online v miliardách CZK (Q1 2022 – Q1 2025)
Časová řada výběru daní od počátku roku 2022 vizualizuje, jak se změna chování hráčů dramaticky promítla do příjmů veřejných rozpočtů. Zatímco na začátku sledovaného období byly daňové příspěvky obou sektorů ještě srovnatelné (např. v I. čtvrtletí 2022 odvedl land-based sektor 2,04 miliardy Kč a online sektor 1,86 miliardy Kč), následující vývoj ukazuje rychlý a zásadní posun. Stejně jako u hrubých příjmů z her, i zde nastal klíčový bod zvratu na konci roku 2023. Daňové odvody z online her udržitelně převýšily ty z kamenných provozoven, což odstartovalo následné dramatické „rozevírání nůžek“.
Tato dynamika vyvrcholila v prvním čtvrtletí 2025, kdy online hry přispěly do státní kasy již o více než miliardu korun více (3,19 mld. Kč) nežli celý land-based sektor (2,08 mld. Kč). Tento vývoj je poháněn neúprosnou realitou meziročních statistik. Tzn. růstem daňových odvodů z online her o 14,8 % a současným poklesem u land-based her o 3 %. Predikce je proto jednoznačná. Fiskální závislost státu na online segmentu se bude nadále prohlubovat a éra, kdy byly kamenné provozovny hlavním daňovým motorem trhu, je definitivně minulostí.
Graf celkového inkasa daně a inkasa daně Landbased vs Online:
Vývoj inkasa daně z hazardních her v mld. CZK
Závěrečné shrnutí
Český hazardní trh stojí na začátku nové digitální dálnice. Data z prvního čtvrtletí 2025 nejsou jen statistikou, ale podrobnou mapou této dálnice. Ukazují, které pruhy jsou rychlé (online technika a sázky), které se mění v odstavné (kamenné herny) a kde jsou dálniční sjezdy (destinační kasina). Pro operátory i pro stát již otázka nezní kam jet, ale jak se na této dálnici udržet v rychlém pruhu, aniž by došlo k havárii. A pravidla této nové jízdy jsou definována daty, personalizací a velmi opatrným regulačním manévrováním.
Hrajte vždy zodpovědně a nastavte si herní limity. Zákaz účasti osob mladších 18 let na hazardní hře. Více informací a tipů, jak mít hru pod kontrolou, najdete v našem průvodci zodpovědným hraním. Uvedené kurzy se mohou lišit od aktuální nabídky. Aktuální kurzy si vždy ověřte přímo na webu sázkových kanceláří. Pro využití bonusů platí obchodní podmínky u provozovatele více zde.